Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση 1,84% στις τιμές τον Ιούλιο - Πήραν την «ανηφόρα» κρέας, σνακ και φρούτα
Μεγάλη πτώση στις τιμές των απορρυπαντικών αλλά και στα είδη παντοπωλείου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Η ακρίβεια δε φαίνεται να υποχωρεί με τις τιμές σε βασικά είδη για το νοικοκυριό να εξακολουθούν να ανεβαίνουν και το εισόδημα των καταναλωτών να συρρικνώνεται. Τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (Ι.Ε.Λ.Κ.Α.) για τα σουπερμάρκετ τον Ιούλιο του 2025 σε σχέση με πέρυσι δείχνουν αύξηση του πληθωρισμού κατά 1,84% ενώ το 12μηνο Αύγουστος 2024 – Ιούλιος 2025 καταγράφεται αύξηση της τάξεως του 0,56%.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:
Ιούλιος 2024 - 2025
• Φρέσκα κρέατα: +9,63%
• Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +9,39%
• Είδη πρωινού & ροφήματα: +8,40%
• Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +5,29%
• Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +4,49 %
Παράλληλα το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2025 καταγράφονται πληθωριστικές πιέσεις της τάξεως του 1,23% οι οποίες αποδίδονται κυρίως στις διεθνείς αυξήσεις πρώτων υλών δηλαδή κακάο, κρέας και καφές.
«Οι αυξήσεις που καταγράφουμε είναι αντίστοιχες με τους προηγούμενους μήνες. Κατά βάση οι κατηγορίες είναι το νωπό κρέας όπου λόγω των αυξήσεων των διεθνών τιμών και εισαγωγών στην Ελλάδα έχουμε επίδραση αλλά και λόγω μείωσης ζωικού κεφαλαίου που οφείλεται στις νόσους. Σε σοκολάτα και κακάο οι διεθνείς τιμές είναι αυξημένες εδώ και καιρό οπότε έχουν επηρεαστεί οι τελικές τιμές. Και η τρίτη κατηγορία είναι τα νωπά φρούτα και λαχανικά λόγω καθυστερήσεων στην παραγωγή» μας αναφέρει ο γενικός διευθυντής του ΙΕΛΚΑ Λευτέρης Κιοσές.

Σε ποια προϊόντα μειώθηκαν οι τιμές
Σε κάποιες κατηγορίες οι τιμές μειώθηκαν με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται στις κατηγορίες:
· Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -6,85%
· Τρόφιμα παντοπωλείου: -5,63%
· Τροφές & είδη για κατοικίδια: -3,37%
· Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: -2,15%
· Είδη μιας χρήσης, οικιακά είδη: -1,24%
Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα ενώ η πτώση των τιμών στα τρόφιμα παντοπωλείου οφείλεται στην αποκλιμάκωση της τιμής στο ελαιόλαδο.
«Είδαμε και μειώσεις σε ορισμένες κατηγορίες και γενικότερα βλέπουμε μια συνολική συγκράτηση των τιμών δηλαδή επίπεδο το πληθωρισμού είναι αρκετά συγκρατημένο ειδικά στο κανάλι του σουπερμάρκετ καθώς μπορεί να προσαρμοστεί πιο γρήγορα στις εξελίξεις και γενικά υπάρχει μια ομαλοποίηση στην εφοδιαστική αλυσίδα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αυτό έχει να κάνει με συμφωνίες στον κλάδο και γενικότερη προσπάθεια συγκράτησης πληθωρισμού» συμπληρώνει ο Λευτέρης Κιοσές.
Σύμφωνα με την έρευνα οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση της ευρύτερης συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ είναι:
• Αποκλιμάκωση πληθωρισμού.
• Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις.
• Προσφορές και εκπτώσεις.
• Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων.
• Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
